marți, 10 aprilie 2012

Trenduri pe Facebook?

In ultima vreme, există câteva trenduri în comunicarea celor ce stau pe Facebook, câteva genuri de postări pe care le regăsești în newsfeed de nenumărate ori de-a lungul unei zile. În mod normal, aș fi scris articolul ăsta pe blog, dar simt că Belvele mă vor înțelege mai bine. Lipsită de răbdare și înțelegere, le-am identificat pe următoarele:
  • Posturile caritabile/emoționante – aici intră toate fotografiile, filmulețele și statusurile cu și despre copii bolnavi, oameni aflați în situații dificile, cu probleme de sănătate sau financiare, ce au nevoie de ajutor.
  • Posturile inspiraționale – imagini, filmulețe și citate care ne îndeamnă să fim mai buni, mai sensibili, atenți la detalii și cei din jurul nostru
  • Posturile de suferință – fie versuri din melodii de corazon, fie propoziții cu nuanțe subtile, astfel încât să ajungă indirect la cel sau cea ce trebuie să înțeleagă ceea ce nu este exprimat direct.
  • Posturi cu greșeli de gramatică, fără predicate sau legături logice între cuvinte, doar de dragul de a posta ceva.  
  •  
    Și ca să nu ziceți că sunt doar o cârcotașă, m-am gândit și la niște soluții pentru primele două situații. Pentru toți cei care postează poze ce ne arată copii bolnavi, subnutriți sau orice altceva ce intră în categoria celor ce au nevoie de ajutorul nostru, vă sugerez să faceți ceva în privința asta. Oricât de importantă ar fi conștientizarea, nu e ca și cum ai ajutat cu adevărat la îmbunătățirea statusului inițial printr-un simplu share. Sunt așa de multe campanii sociale, încât trebuie doar să alegi contul în care vrei să virezi banii.
    Pentru toate posturile inspiraționale, menite să ne facă ziua mai bună, mai zâmbitoare și plină de soare, ce-ar fi dacă le-ați mai filtra un pic, ca să nu ne transformăm cu toții in Gandhi? Și dacă sunt așa de multe lucruri ce vă ating, folosiți cu încredere Bookmarks-urile din browsere. Le veți avea mereu la îndemână și nici nu vă veți mai sufoca prietenii pe Facebook.
    Gata, mă potolesc. Voi ce ziceți în legătură cu trendurile astea? Și, cel mai important, ce soluții putem găsi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu